גיבוש צוות- המנהל כבמאי

גיבוש צוות  דרך עיניים של המנהל כבמאי

תפקידו העיקרי של ראש קבוצה/צוות, אחראי פרויקט או מנכ"ל הוא לנהל משימה מרכזית של ארגון. המשימה הזו מוגדרת היטב. יש אחריה מעקב. יש לה מדדים מגדירי הצלחה והרבה פעמים היא גם מתוגמלת בדרך זו או אחרת.

המשאבים שעומדים לרשות המנהל שונים מחברה לחברה,  למרות העידן הטכנולוגי – המשאב האנושי עדיין קיים, ובזכות העידן הטכנולוגי המשאב האנושי  דורש התייחסות מיוחדת  ושונה. לדרך הטיפול של המנהל במשאב האנושי יש השפעה גבוהה ביותר על יכולת המנהל להצליח במשימה המרכזית שהגדיר הארגון.

המשאב האנושי אף פעם לא עשה חיים קלים בגלל שוני בצרכים ובאישיות של כל פרט. בעידן הנוכחי נוספו עוד כמה סיבות:

1.שונות גבוהה ביותר. צוות המורכב מאנשים בעלי תפקידים שונים, עם  שכר שונה מייצרים התנהגות שונה. במקרה של שכר גבוה התחושה היא של המון יכולת ובמקרה של שכר נמוך התחושה היא של מה יש לי להפסיד… תחושת השווי בקבוצה והערך העצמי לא זהה. גובה ההשכלה לא תמיד זהה, יכולות מנטליות שונות, כושר ביטוי שונה, מופנמות ומוחצנות.

2. ערך הנאמנות. אנשים מאמצים היום את הערך של נאמנות לעצמי, לערכי, לצדקת דרכי. מתקשים ביצירת אמון ובנתינת אמון. לא מאמינים שמישהו ידאג להם יותר טוב מאשר הם עצמם.

3. אובדן סמכות, מתן לגיטימיות לסגנון אישי ועידן הסלפי.

4. שעות העבודה-  בחלק מהמקומות  שעות העבודה המשותפות מתקצרות ובחלק מהמקומות שעות העבודה המשותפות עולות.

התנהלות נכונה מול ועם המשאב האנושי מסייעת למנהל ולארגון להשיג מטרתו. גיבוש הצוות והפיכתו לגוף אחד בעל יכולות שונות כשלכל חלק תפקיד חשוב ביותר, וכל חלק תלוי בחלק אחר. הצלחה של אחד משפיעה על הצלחה של אחר, בניית קבוצת שייכות ותמיכה. אחריות מתחלקת ומשותפת, תרומה ההדדית זהה, נתינה ולקיחה נספרים בסוף – אם בכלל והחשבונאות יורדת. כל אילו ועוד הם תוצרים של גיבוש צוות על ידי ובעזרת המנהל.

אז איך עושה זאת המנהל כשמשימה זו היא משימה הדורשת מיומנות רבה, השקעה עצומה, חשיבה עמוקה, תשומת לב רבה ביותר ועדיין  היא רק אמצעי בדרך ותו לא… אינה מתוגמלת כשמצליחה וזוכה להערות קשות  כשלא מצליחה….?

דרך אחת, מומלצת ביותר היא להתייחס למנהל כבמאי ולצוות כשחקנים על במה העומדים להעלות הצגה מופלאה שההצלחה תלויה בכל שחקן ושחקן. מלמד כל שחקן את תפקידו המיוחד, את מקומו ומכיר במארג יחסיו עם השאר. מנחה ומחזק את נקודות החולשה ומנצל כל עוצמה. מוחא כפיים , מסמן את הקצב, את הכניסות ואת המוסיקה של ההפקה. הוא ורק הוא יוכל להפיק מופע מושלם של יכולת המשולבת מפוטנציאל הצוות שלו.

לצורך כך עליו להביא – אישיות, אישיות ואישיות. פילוסופיה קיומית סדורה ומגובשת. נתונים יציבים המועברים במינון עדין של יכולת וכוח. הבנת אנוש ברמה גבוהה הלוקחת בחשבון את הקווים האדומים של האנשים בסביבתו.. אישיות צבעונית ודרמטית הפועלת בדרכים יצירתיות ולא שגרתיות ולא מתפשרות. מודל להערכה ולחיקוי. מלאה בחוסן ועמידות . המשימה המרכזית של הארגון נוצרה על ידו או והוטמעה בו. הוגדרה לתקופת כהונתו ותורגמה למושגים של זמן. בולדוזר אדיר שנע לכיוון המטרה בחדוות יצירה ומשליך על עובדיו מהתלהבותו ויכולתו. מתבונן בעובדיו כקבוצה אך מכיר בכל אחד ואחד כיחיד וכמופלא. פילוסופית המנהל כבמאי בטריטוריות התפקוד תיתן מענה למימוש המצוינות בעידן הטכנולוגי התחרותי הלחוץ ותמנף את הפוטנציאל שלו בעולמו העסקי ותשמור על עמידותו ואי שחיקתו הן בחייו המקצועיים והן בחייו הפרטיים.

חיה אלוף MBA במנהל עסקים עם התמחות בפסיכולוגיה עסקית וPHD במדעי ההתנהגות.

תרגישו חופשי לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

מעוניינים לשוחח עם חיה אלוף?

03 - 6810460 | 054-4545112​

?רוצים שאנחנו ניצור איתכם קשר

השאירו לנו פרטים ונחזור בהקדם!

סגירת תפריט