המנהל כמחזיק משימה מרכזית

"דמותו של המנהל כמחזיק משימה מרכזית של ארגון בעידן של אובדן סמכות"

המושגים – ניהול, משימה מרכזית של ארגון, גבולות, טריטוריה – מקבלים משמעות חדשה ובעיקר מעורפלת,  בעידן של אובדן סמכות. חיה אלוף   MBA  במנהל עסקים עם התמחות בפסיכולוגיה עסקית וPHD  במדעי ההתנהגות מובילה פילוסופיה חדשה שמסתכלת על המנהל כבמאי בטריטוריית התפקוד.וזאת על מנת לתת מענה למצויינותו, הישגיו,המשך מסלולו העסקי, ושאר תחומי חייו.

ישנם כמה נתונים יציבים שמנהלים את החשיבה  הנ"ל:
1.העידן הוא עידן טכנולוגי, מהיר, אוניברסאלי, חד, מנוכר לא מעט, נטול תעודות ביטוח, וטאלנטי.
2.המשאבים שעומדים לרשות המנהל שונים מחברה לחברה אך למרות הטכנולוגיה – המשאב האנושי קיים, דורש התייחסות והופך להיות נושא שהמשמעות של טיפול נכון בו מפיל או מרים חברות.
3.השעות שאדם נמצא בעבודה ועבורה (לפחות בישראל) רק הולכות ועולות ובוודאי שעותיו של המנהל .
4.נמצא קשר ישיר בין הצלחות האדם בכל תחומי חייו למצב רעננותו או שחיקתו.( הן של המנהל והן של העובד.)
5. העידן הוא עידן של הטלת ספק, ניידות, אובדן סמכות, כולם מכירים טכניקות תקשורת והשפעה וכולם עוסקים ביחסי ציבור של עצמם. 6.וכמובן אחרון חביב- בכל הבלגן- כולם צריכים את כולם וכולם פוגשים את כולם פה ואחר כך שם.

תפקיד המנהל הינו להגדיר משימה מרכזית של ארגון ולהובילו למימוש. תוך כדי התהליך עליו לגייס, או להשתמש במשאבים מתאימים לביצוע המשימה, לייעל תהליכים, לקצץ בהוצאות, להתעדכן בטכנולוגיות תואמות, להתמצא בשיטות השיווק והפרסום המשתנות, לדאוג ליחסי הצבור של עצמו וארגונו ועוד ועוד, על פי גודל הארגון, היחידה או טריטוריית התפקוד. המשאב האנושי אינו עושה היום חיים קלים בגלל כמה סיבות:
1. גובה השכר. והכוונה היא לשני הקצוות. במקרה של שכר גבוה  התחושה היא של המון יכולת ובמקרה של שכר נמוך התחושה היא של מה יש לי להפסיד…
2.הנאמנות. אנשים מאמצים היום את הערך של נאמנות לעצמי, לערכי, לצדקת דרכי. מתקשים ביצירת אמון ובנתינת אמון. לא מאמינים שמישהו ידאג להם יותר טוב מאשר הם עצמם.
3. אובדן סמכות שמגיע מדרך החינוך של הבתים והמערכת עד כה.

אי לכך ובהתאם לזו המנהל הסמכותי, או הדמוקרטי-לא ישרדו. לעומת זאת- המנהל כבמאי.
הוא ורק הוא יוכל להפיק מופע מושלם של יכולת המשולבת מפוטנציאל  הצוות שלו.  לצורך כך עליו להביא – אישיות, אישיות ואישיות. פילוסופיה קיומית סדורה ומגובשת. נתונים יציבים המועברים במינון עדין של יכולת וכוח. הבנת אנוש ברמה גבוהה הלוקחת בחשבון את הקווים האדומים של האנשים בסביבתו.. אישיות צבעונית ודרמטית הפועלת בדרכים יצירתיות ולא שגרתיות ולא מתפשרות. מודל להערכה ולחיקוי. מלאה בחוסן ועמידות . המשימה המרכזית של הארגון נוצרה על ידו או והוטמעה בו. הוגדרה לתקופת כהונתו ותורגמה למושגים של זמן. בולדוזר אדיר שנע לכיוון המטרה בחדוות יצירה ומשליך על עובדיו מהתלהבותו ויכולתו. מתבונן בעובדיו כקבוצה אך מכיר בכל אחד ואחד כיחיד וכמופלא. מסתכל על עובדיו כעל שחקנים על במה העומדים להעלות הצגה מופלאה שההצלחה  תלויה בכל שחקן ושחקן.מלמד כל שחקן את תפקידו המיוחד, את מקומו ומכיר במארג יחסיו עם השאר. מנחה ומחזק את נקודות החולשה ומנצל כל עוצמה. מוחא כפיים, מסמן את הקצב, את הכניסות ואת המוסיקה של ההפקה.

פילוסופית המנהל כבמאי בטריטוריות התפקוד תיתן מענה למימוש המצוינות בעידן הטכנולוגי התחרותי הלחוץ ותמנף את הפוטנציאל שלו בעולמו העסקי ותשמור על עמידותו ואי שחיקתו הן בחייו המקצועיים והן בחייו הפרטיים. 

ד"ר חיה אלוף-מנכ"ל ובעלים של סטודיו אלוף לפסיכולוגיה עסקית- יפו העתיקה .

תרגישו חופשי לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter

מעוניינים לשוחח עם חיה אלוף?

03 - 6810460 | 054-4545112​

?רוצים שאנחנו ניצור איתכם קשר

השאירו לנו פרטים ונחזור בהקדם!

סגירת תפריט